KAKO ODRŽAVATI RAVNOTEŽU IZMEĐU POSLA I PRIVATNOG ŽIVOTA?
Kako održavati ravnotežu između posla i privatnog života?
U današnjem brzom tempu života, održavanje
ravnoteže između posla i privatnog života postalo je izazov za mnoge. Čak i
kada radimo posao koji volimo i u kojem uživamo, često nam je teško pronaći
savršen balans i stići sve što želimo. Međutim, postizanje ravnoteže između
poslovnog i privatnog života nije nemoguće. Uz nekoliko promjena u pristupu i
usmjerenje na prioritete, moguće je živjeti ispunjeniji i zdraviji život – kako
na poslu, tako i izvan njega. U nastavku pročitajte koje metode su meni pomogle
i olakšale balans između posla i privatnog života.
Prioritizirajte zadatke
U poslovnom i privatnom životu, uvijek
će postojati puno zadataka koji zahtijevaju vašu pažnju. Ključno je naučiti
kako prepoznati što je najvažnije i što treba obaviti prvo. Ako imate gomilu
obaveza i zadataka, mogao bi vas preplaviti osjećaj preopterećenosti i nećete
znati od kuda krenuti. Jedan od učinkovitih alata za prioritiziranje zadataka
koji meni pomaže jest metoda Eisenhowerove matrice koja dijeli zadatke u četiri
kategorije:
·
hitno
i važno
·
nije
hitno, ali važno
·
hitno,
ali nije važno
·
nije
hitno i nije važno
Kroz ovakav pristup možete efikasno
upravljati svojim vremenom i smanjiti osjećaj preopterećenosti.
Organizirajte svoje vrijeme
Dobra organizacija ključ je za
postizanje ravnoteže. Korištenje planera, raznih aplikacija ili upisivanje
obaveza u kalendar omogućit će vam da unaprijed planirate svoje obaveze i
stvorite jasnu sliku o tome što vas čeka taj dan i koliko slobodnog vremena vam
ostaje na raspolaganju. Meni pomaže uzimati i kratke petominutne pauze
tijekom radnog dana. Protegnite se, kratko prošećite ako imate mogućnosti, na
koju minutu maknite pogled s ekrana ili jednostavno popijte kavu – pomoći
će vam da se resetirate,
povećate koncentraciju i budete produktivniji.
Iskoristite svoje slobodno vrijeme za punjenje baterija
Da biste održali ravnotežu između posla
i privatnog života, važno je iskoristiti slobodno vrijeme za punjenje baterija.
Dovoljno spavajte, jedite zdravo i svaki dan odite u šetnju ili ubacite neku
drugu vama dragu fizičku aktivnost – pomoći će vam da budete produktivniji i
sretniji. Osobno uvijek volim ostaviti slobodno pola sata do sat vremena u
danu samo za sebe i to vrijeme iskoristim na ono što me najviše opušta i veseli
– kupka, čitanje knjige ili gledanje dobre serije.
Postavite si ciljeve
Postavite si ciljeve ne samo u
poslovnom, nego i u privatnom životu. Poslovni ciljevi mogu biti vezani uz
napredak u karijeri ili promjenu karijere, a osobni ciljevi mogu biti što god
je vama bitno – obiteljske aktivnosti, hobiji, putovanja i slično. Osobno
smatram da su ciljevi u životu izuzetno bitni jer nas guraju prema naprijed –
nema boljeg osjećaja od uspješno ostvarenog cilja, bilo to u poslovnom ili
privatnom aspektu.
Povremeno se opustite i ne budite baš uvijek perfekcionisti
Nitko nije savršen, a ponekad će stvari
na poslu ili u privatnom životu izmaknuti kontroli. Naučite prihvatiti da nije
uvijek moguće postići 100 % u svemu. Kada se to dogodi, opustite se i dopustite
sebi da napravite pauzu. Iako je (iz osobnog iskustva) ovo najteži savjet, isto
tako je i savjet koji najviše pomaže. Nismo roboti, svi smo samo ljudi i
ljudski je ponekad pogriješiti – nemojte potonuti zbog toga. Bitno je sebi
oprostiti pogrešku, naučiti nešto iz nje i krenuti dalje.
Pripremila: Ivana Matas
Primjedbe
Objavi komentar