TREBAJU LI RODITELJI POMAGATI DJECI S DOMAĆOM ZADAĆOM?






Trebaju li roditelji pomagati djeci s domaćom zadaćom?




Domaća zadaća odavno je sastavni dio školskog sustava od osnovne škole pa sve do fakulteta. Nastavnici vjeruju da zadaci nakon nastave pomažu djeci da prodube razumijevanje gradiva, razviju praktične vještine i postignu bolje akademske rezultate. No, stvarnost je često drukčija: mnogi učenici suočeni su s previše obaveza, a nerijetko pomoć traže upravo od roditelja.




Prednosti roditeljske pomoći
  • Lakše razumijevanje gradiva – roditelji često imaju više iskustva i mogu objasniti zadatke na jednostavniji i prilagođen način.
  • Kvalitetno zajedničko vrijeme – zajednički rad na zadaći može postati prilika za jačanje odnosa i bolju komunikaciju s djetetom.
  • Bolja organizacija – roditelji mogu naučiti djecu kako planirati vrijeme, izbjegavati odgađanje i učinkovito rasporediti obveze.
  • Pozitivne navike učenja – postupno smanjivanje pomoći pomaže djeci da razviju samostalnost i osjećaj odgovornosti.
  • Motivacija – roditelji često poznaju najbolje načine za poticanje djece, bilo kroz male nagrade, pohvale ili zajedničko slavljenje uspjeha.


Nedostaci prevelike roditeljske pomoći
  • Povećan pritisak – visoka očekivanja roditelja mogu izazvati stres i tjeskobu kod djece.
  • Svađe i nesporazumi – roditelji i djeca često imaju različite stavove o tome kada i kako pisati zadaću, što može dovesti do konflikata.
  • Manjak samostalnosti – ako roditelji stalno pomažu, djeca se mogu osloniti na njih i izgubiti osjećaj odgovornosti za vlastiti rad.
  • Lošiji rezultati na testovima – učenici mogu imati dobre ocjene na domaćim zadacima, ali lošije rezultate na provjerama jer nisu sami svladali gradivo.


Digitalna zadaća i novi izazovi

Za današnje generacije, zadaća se sve češće odvija u digitalnom obliku putem aplikacija, online učionica i platformi. To olakšava praćenje napretka, ali donosi i nove izazove: distrakcije, preveliku ovisnost o tehnologiji i nesigurnost roditelja kako pomoći djeci kada su metode poučavanja potpuno drukčije nego u njihovo vrijeme.

Mnogi roditelji zato koriste online resurse i konzultacije s nastavnicima kako bi bili korisna podrška, a da pritom ne preuzimaju odgovornost za zadaću.



Kako pronaći ravnotežu?

Ključ je u ravnoteži: roditelji mogu biti podrška, motivatori i organizatori, ali ne bi trebali pisati zadaće umjesto djece. Oni mogu pomoći djeci da razumiju gradivo, planiraju vrijeme i ostanu motivirana. No, ključni zadatak zadaće je da djeca sami razvijaju vještine učenja i samostalnost. Ponekad je važno dopustiti im da pogriješe, prođu kroz izazove i nauče iz vlastitih iskustava. Samo tako zadaća postaje učinkovit alat u njihovom odrastanju i obrazovanju.





Pripremila: Ivana Matas 

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

ZAŠTO NIJE DOBRO BITI NA MOBITELU PRIJE SPAVANJA?

5 RAZLOGA ZA VJEŽBANJE NA OTVORENOM

LOSOS I PESTO OD SJEMENKI BUČE