KADA JE PRAVO VRIJEME ZA LOGOPEDA?






Kada je pravo vrijeme za logopeda?




Je li normalno da dijete s dvije godine još ne govori? Hoće li prerasti izgovorne pogreške? Mogu li teškoće u čitanju biti povezane s jezično-govornim razvojem u mlađoj dobi? Ovo su samo neka od pitanja s kojima se roditelji svakodnevno susreću – a odgovore daje logoped.






Logopedi imaju ključnu ulogu u praćenju, dijagnostici i terapiji poremećaja komunikacije, jezika, govora, hranjenja, gutanja i učenja. U suvremenoj praksi sve više se naglašava važnost rane intervencije, jer se pokazuje da se većina govorno-jezičnih teškoća može uspješno riješiti ako se na vrijeme prepozna.



Što sve radi logoped?

Logopedska dijagnostika i terapija obuhvaćaju djecu predškolske i školske dobi s teškoćama kao što su:

  • kašnjenje u razvoju jezika i govora,

    • poremećaji izgovora (npr. rotacizam – 'r', sigmatizam – 's'),

    • teškoće jezičnog razumijevanja,

    • poremećaji tečnosti govora (mucanje i brzopletost),

      • teškoće čitanja i pisanja (disleksija, disgrafija),

      • teškoćama hranjenja, žvakanja i gutanja,

      • teškoćama u izvođenju voljnih govornih pokreta koje utječu na djetetovu razumljivost,

        • teškoćama socijalne komunikacije i interakcije, poremećajima komunikacije.




Logoped radi s djetetom kroz individualne terapije, ali i u suradnji s roditeljima, pedijatrom, psihologom i odgajateljima, kako bi dijete imalo sveobuhvatnu podršku.
Kada potražiti logopeda?
Roditelji bi trebali razmisliti o logopedskoj procjeni ako primijete:
  • da dijete s 18 mjeseci ne koristi riječi ili ne pokazuje razumijevanje

  • da ne sklapa rečenice od dvije riječi nakon 2. godine

    • da izgovara riječi nerazumljivo i s mnogo pogrešaka

    • da izostavlja, zamjenjuje ili iskrivljuje glasove, pogrešno ih izgovara i zbog toga je smanjena razumljivost govora

    • da ne reagira na govor, doima se kao da ne razumije upute i/ili pitanja

    • da u školi pokazuje teškoće u čitanju, pisanju ili usvajanju gradiva

    • da se ne uključuje i ne sudjeluje u konverzaciji, ima teškoća u stvaranju i održavanju prijateljstava, igra se uglavnom samo

    • da se kod hranjenja primjećuju otežano žvakanje, gušenje ili izbjegavanje određene hrane




Zaključak 


Uvođenje logopedske podrške u sklopu redovite pedijatrijske skrbi omogućuje pravovremeno otkrivanje teškoća i početak terapije bez dugih lista čekanja. Redoviti sistematski pregledi idealna su prilika za logopedski screening, a kod djece pred školu logopedska procjena može pomoći otkriti teškoće koje bi kasnije mogle dovesti do problema u učenju, samopouzdanju ili ponašanju.




Pripremila: Ivana Matas 


Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

ZAŠTO NIJE DOBRO BITI NA MOBITELU PRIJE SPAVANJA?

5 RAZLOGA ZA VJEŽBANJE NA OTVORENOM

LOSOS I PESTO OD SJEMENKI BUČE