INFLUENCERI ILI INSTITUCIJE - TKO POBJEĐUJE KADA JE U PITANJU POVJERENJE?





Influenceri ili institucije - tko pobjeđuje kada je u pitanju povjerenje?




Jeste li ikad kupili kremu jer ju je preporučila blogerica koju nikad niste upoznali, ali vam se čini “kao da je znate“ jer ju pratite godinama? Ili ste ignorirali službenu objavu banke, ali ste zato kliknuli na story lokalnog influencera koji vam je u 30 sekundi objasnio sve što vas zanima? Ako jeste — niste jedini. A ako niste — velika je vjerojatnost da vaši kupci jesu.




Više vjerujemo influencerima nego institucijama?

Da. I to nije nužno loše za vaš biznis. Zvuči nevjerojatno, ali brojna istraživanja (i globalna i domaća) potvrđuju: ljudi sve više vjeruju stvarnim ljudima, a sve manje “službenim glasovima“. Institucije (državne, financijske, zdravstvene…), pa čak i veliki brendovi, gube kredibilitet jer ih se percipira kao hladne, nepristupačne i često – netransparentne.

Influenceri, s druge strane? Oni su “naši”, oni govore “istinu“. Pokazuju nam svoje obroke, izljeve panike, nered u dnevnom boravku, promjene mišljenja i stavove. Djeluju autentično, ranjivo i stvarno. Čak i kad to možda nije 100% istina, doživljaj je ono što vrednujemo. I to nije ništa loše, naprotiv, ako ste poduzetnik to je svakako prilika.

Danas, kada sve manje vjerujemo institucijama, pojedinci postaju nova infrastruktura povjerenja. A to znači da kao mali ili srednji poduzetnik imate puno veću šansu za privući pažnju i povjerenje nego što ste možda mislili.


Evo nekoliko primjera kako to možete iskoristiti

1. Postanite influencer vlastitog brenda

Ne trebate imati 50 tisuća followera na Instagramu da biste stvarali utjecaj. Ako vodite mali biznis, vi ste lice tog brenda. Ljudi kupuju od ljudi. Pokažite proces, greške, uspjehe, pitanja. Ispričajte svoju priču, bez filtra.


2. Suradnja s mikroinfluencerima? Apsolutno.

Zaboravite mega zvijezde s milijun pratitelja. Hrvatsko tržište je malo, ali prepuno mikroinfluencera s 5.000 do 30.000 pratitelja koji imaju iznimno angažiranu zajednicu. I što je najvažnije, njihova publika im vjeruje, a preporuka se doživljava iskreno, jer to u većini slučajeva i je slučaj. Za istu cijenu jedne billboard kampanje, možete angažirati više mikroinfluencera koji će za vaš proizvod ili uslugu stvoriti autentične, životne priče koje će ljudi stvarno pogledati.


3. Stvarajte sadržaj, a ne reklame

Ljudi više ne reagiraju na oglase poput “Kupite odmah!”, ali reagiraju na sadržaj koji im pomaže, zabavlja ih, inspirira ili im rješava problem. Umjesto da pričate o proizvodu, pokažite kako se koristi, što mijenja, kako se uklapa u nečiji dan. Jer vi ne prodajete proizvod, već iskustvo i emociju koja dolazi s tim proizvodom.


4. Povjerenje se ne kupuje već se gradi

Možete platiti objavu, ali ne možete platiti stvarno povjerenje. Ako influencer stalno reklamira proizvode koji nemaju veze s njegovim stilom života, publika to brzo osjeti. Zato surađujte samo s onima koji doista rezoniraju s vašim brendom. I budite spremni na dugoročnu igru.


Povjerenje je posao budućnosti

U svijetu prepunom informacija, onaj tko može prenijeti osjećaj iskrenosti, pobjeđuje. Nije više stvar u tome tko ima najviše novca za marketing već tko može stvoriti autentičan odnos. Institucije možda imaju resurse, ali  vi imate lice, glas i priču. A to je, u današnjem svijetu, često i više nego dovoljno. Zato, ako ne znate odakle krenuti, pogledajte vlastiti feed. Komu vi vjerujete i zašto? Kad to shvatite, znat ćete i kako da vaši kupci vjeruju vama.




Pripremila: Ivana Matas 



Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

ZAŠTO NIJE DOBRO BITI NA MOBITELU PRIJE SPAVANJA?

5 RAZLOGA ZA VJEŽBANJE NA OTVORENOM

LOSOS I PESTO OD SJEMENKI BUČE